"Tento vývoj bezesporu souvisí s posledními příznivými daty z trhu práce (v březnu nezaměstnanost klesla na 9,7 % z únorových 9,9 %, v dubnu podle předběžných výpočtů MPSV směřuje dokonce k 9,2 %). Celkově jsou však maloobchodní tržby ve srovnání s předkrizovou situací stále velmi nízké," zhodnotil data analytik Raiffeisenbank Pavel Mertlík.

Úřad upozornil, že dobrý výsledek ovlivnil zejména větší počet pracovních dnů a také větší prodej aut. Navíc na konci března lidé více utráceli kvůli blížícím se Velikonocům.

Na dobrém výsledků se také pozitivně odrazily prodeje počítačů a komunikačních zařízení, textilu, obuvi či útraty za kulturu a rekreaci.

„V dalších měsících by se situace v maloobchodě mohla ještě zlepšovat. Limitem dalšího růstu je nezaměstnanost. V dalších měsících půjde nejspíše dolů, ale lidí bez práce bude stále hodně a ochota utrácet je konfrontovaná s obavou ze ztráty zaměstnání, které je stále reálné,“ dodal analytik společnosti Citfin Tomáš Volf.