Hlavní obsah

Český hudební trh se loni propadl o 12 procent

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Český hudební trh loni klesl z 555 milionů korun v roce 2008 na 490 milionů korun. V loňském roce se snížil obrat nejen z prodeje hudebních CD, ale i digitální hudby, která v předešlých letech vykazovala růst. ČTK o tom informovala česká pobočka Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI).

Foto: ČTK

Článek

Ze zveřejněných statistik vyplývá, že loni klesl jak prodej klasických CD a hudebních DVD, tak i levnějších hudebních příloh novin. Za prodej CD a DVD hudební vydavatelství utržila 302,2 milionu korun, což bylo meziročně o 12 procent méně. Tržby z prodeje hudebních příloh se loni snížily z rekordních 183 milionů korun v roce 2008 na 167 milionů korun. Pokles loni vykázala i digitální hudba, jejíž obrat klesl meziročně o 28,4 procenta.

"Příjmy z digitálních prodejů v roce 2008 dosáhly více než 29 milionů korun, zatímco v roce 2009 činily příjmy z digitálních prodejů pouze 21 milionů korun," uvedla IFPI.

V roce 2008 přitom tuzemský hudební trh poprvé po deseti letech vykázal nárůst, a to meziročně o 11 procent na 555 milionů korun. Hlavní podíl na vyšších tržbách tehdy měla levná CD, která se prodávají jako přílohy novin. Vyšší tržby byly předloni i z prodeje digitální hudby. Členové české pobočky IFPI mají na domácím trhu podíl přibližně 91 až 93 procent.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám