Mýtné brány v pátek od 15:00 do 21:00 zaznamenaly na českých dálnicích 15 418 kamiónů nad 12 tun. Před týdnem, kdy ještě platila původní úprava, to bylo 17 675 vozidel a o týden dříve 16 687 nákladních vozů. Ve statistice podle Šimoníka nejsou zahrnuty vozy od 3,5 do 12 tun, neboť na ně se mýtné vztahuje až od začátku února a páteční srovnání by tak mohlo být zkreslené.

Předepsané mýtné v období zvýšených sazeb vzrostlo na 5,83 miliónu Kč proti předchozímu pátku, kdy činilo 5,35 miliónu korun. O týden dříve v pátek 22. ledna mýtný systém ve stejné době vybral 4,99 miliónu Kč.

Zvýšení pátečních sazeb schválila v lednu vláda na popud ministerstva dopravy. Velké kamióny platí mezi 15:00 a 21:00 o polovinu vyšší sazby, menší auta postihlo čtvrtinové zdražení.

Počet vozidel, která se v sledovaném období 15-21 hodin pohybovala v mýtném systému:
datumpočet vozidel
22. ledna16 687
29. ledna17 675
5. února15 418 (proti minulému pátku pokles o 12,8 %)
Předepsané mýtné ve sledovaném období 15-21 hodin:
datumpředepsané mýtné (Kč)
22. ledna4 993 653
29. ledna5 351 852
5. února5 825 026 (proti minulému pátku růst o 8,8 %)
Zdroj: MYTO CZ

Ministerstvo dopravy chce vyššími pátečními sazbami omezit počty kamiónů na dálnicích v době, kdy jezdí nejvíce osobních aut. Regulace provozu pomocí mýta je podle ministra Gustava Slamečky lepší alternativou k úplnému zákazu jízd kamionů v pátek odpoledne, který dříve navrhovala vláda.

Slamečka přišel s návrhem poté, co uklidnil dopravce mírným, zhruba dvouprocentním, snížením mýtných sazeb v jiné dny. Dopravci proto považují návrh za kompromis, který je finančně vyrovnaný. Například za cestu z Prahy do Brna zaplatí kamion v pátek odpoledne o 400 korun více než v jiné dny a časy. Zdražení se však týká i autobusů, které vzhledem k jízdním řádům dálnice nevyklidí.