Po všechny loňské měsíce kromě prosince mýtné vynášelo meziročně méně peněz. Ke konci roku se ale pokles zpomalil, v prosinci už vykázal růst o téměř pět procent. Celkový pokles mýtného se připisuje ekonomické krizi a nižšímu objemu kamiónové přepravy, příliš optimistické nejsou ani výhledy na letošek.

Mýtné dosud platily pouze kamióny těžší 12 tun, celkem jich je zaregistrováno zhruba 420 000. Ode dneška se k nim připojily také malé nákladní vozy od 3,5 tuny hmotnosti. Během roku by jich mohlo být v systému až 100 000, zatím se jich k placení přihlásila desetina.

Vybraná částka není čistým příjmem fondu dopravy. Stát splácí dodávku mýtného systému společnosti Kapsch, která investici zaplatila ze svých peněz. Loni a předloni byly splátky největší, státu tak zůstane zhruba 60 procent vybrané sumy. Poslední splátku zaplatí stát v letošním roce, poté bude každý rok platit Kapschi pouze za služby spojené s provozem systému.

Celkové náklady na výstavbu mýtných bran a technologického zázemí byly 5,2 miliardy Kč, za služby spojené s provozem systému platí stát zhruba miliardu ročně.