Tento způsob prodeje se již rozmohl ve Spojených státech. V ČR jej začal uplatňovat autobazar Auto Esa. Vůz si je možné na internetu tímto způsobem prohlédnout za zhruba minutu a půl. Na videu jsou také vždy uvedeny informace o ceně či stáří auta.

„Věříme, že je pro zákazníky pohodlnější si auto reálně napřed prohlédnout v tepla domova. V okamžiku, kdy klient zjistí, že má o vůz zájem, přijde si jej osobně prohlédnout a vyzkoušet,“ komentoval obchodní ředitel Auto Esa Tomáš Svoboda.

Konkurence novince příliš nevěří. „Před rokem a půl jsme verzi videoprezentací testovali. Zjistili jsme, že efekt není takový, jaký jsme očekávali, protože ne každý zákazník má nainstalovaný potřebný prohlížeč či požadovaný software,“ komentoval nápad Vladan Crha, mluvčí AAA Auto.

Podle něj si stále lidé raději prohlédnou vůz přímo na místě nebo během testovací jízdy.