Mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu Tomáš Bartovský řekl, že MPO zatím nemá oficiální vyjádření od EK. "Pokud nebude jiná možnost, tak jsme připraveni odpovídající legislativu změnit, aby byla v souladu s tou evropskou," uvedl.

Zároveň ale upozornil, že výtky EK se netýkaly objednávání z katalogu, ale délky lhůty, během které lze reklamovat služby. "My máme osmnáct měsíců, v EU je to 24 měsíců," podotkl.

Češi a Slováci podle komise nepřevedli do národní legislativy všechna ustanovení evropské směrnice, která upravuje práva spotřebitelů. Jejím základem je přitom ustanovení, že pokud se během prvních dvou let od dodání na zakoupeném zboží objeví vada, nese odpovědnost prodávající a spotřebitel má nárok na opravu nebo výměnu zboží.

Za určitých podmínek může spotřebitel místo toho získat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od smlouvy.