Celková suma se skládá ze dvou částí. Jako smluvní penále firma zaplatí státu 121 miliónů korun, zbylých 50 miliónů získá stát formou slevy z konečné ceny díla. Penále vypočítali znalci, Kapschi se například včas nepodařilo upravit terén kolem mýtných bran, postavit ke všem branám žebříky, dodat některé dokumenty k systému nebo převést softwarové licence.

První etapa zakázky se uzavřela po dvou a půl letech od spuštění systému 1. ledna 2007. Jako hlavní problém se ukázaly zkrácené lhůty pro výstavbu mýtných bran. Podle smlouvy měl Kapsch mít na budování systému 12 měsíců, kvůli průtahům s uzavřením tendru a odvolání neúspěšných uchazečů se lhůta zkrátila na devět měsíců.

Původně stát uzavřel s Kapschem smlouvu na výstavbu systému na 900 kilometrech dálnic a rychlostních silnic (I. etapa) a 1100 kilometrech silnic první třídy (II.etapa). Smlouva trvá do roku 2017, celková hodnota zakázky je 22 miliard včetně plateb za správu systému a služby.

Původní smlouva se však několikrát měnila pomocí dodatků. Délka zpoplatněných silnic první třídy se například zkrátila na zhruba 200 kilometrů, jako náhradu Kapsch pro stát postaví mýtný systém na všech budoucích dálnicích ve stejné délce, o kterou firma přišla na "jedničkách".