„Ode dneška vstoupí výcvik téměř čtyř desítek strojvedoucích z pražského depa do další fáze. Pod dohledem zkušenějších kolegů začnou jezdit s rakouskými lokomotivami Taurus na expresech Punkva a Špilberk mezi Prahou a Brnem,“ informoval mluvčí ČD Ondřej Kubala.

Lokomotivy pojedou zatím maximální rychlostí 140 kilometrů za hodinu. Nejvyšší možnou rychlostí v Česku, tedy 160 km/h, vyrazí stroje od 12. listopadu, kdy pojedou na vlacích EuroCity 178/179 a Vindobona mezi Prahou a Drážďany.

Od 14 prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, bude po České republice jezdit denně osm Taurusů. Pět z nich potáhne vlaky EuroCity mezi Vídní, Prahou a Drážďany, další stroje budou jezdit z Českých Budějovic do Lince a Salcburku.

Lokomotivy Taurus:
Hlavní výhoda těchto moderních lokomotiv je, že se mezinárodní spoje při přejíždění hranice nemusí přepřahat. Stroj může jet maximální rychlostí až 230 kilometrů za hodinu. Tu by ale v ČR nemohla využít, povelná je rychlost 160 kilometrů za hodinu s výkonem 6 400 kW. Jedna z lokomotiv dosáhla v roce 2006 světového rekordu, když jela rychlostí 357 km/h. Lokomotivy vyrábí společnost Siemens. ČD si je nekoupí, bude si je pronajímat.