"Pan Fischer byl se svou žalobou úspěšný. Rozsudek však ještě není pravomocný, záleží, jak rozhodne odvolací soud," uvedl Kulawiak.

Fischer napadl pouze zápis v obchodním rejstříku, logo společnosti nezpochybňuje. I kdyby tak Ficscher soud definitivně vyhrál, zájezdy by se dál mohly prodávat pod názvem Fischer, protože jde o ochrannou známku, kterou vlastní současný majitel cestovky Karel Komárek.

CK se proti rozsudku odvolá. "Dnešní rozhodnutí soudu tedy vůbec nic nemění na současné praxi. Navíc naše firma při své komunikaci používá ochrannou známku Cestovní kancelář Fischer, která je jejím majetkem a kterou nelze zpochybnit. Je smutné, že paní soudkyně při svém rozhodování brala na zřetel pouze strohé znění zákona a vůbec nevzala na zřetel souvislosti, za kterých došlo ke změně vlastníka Cestovní kanceláře Fischer," uvedl mluvčí společnosti Dan Plovajko.

Fischer: neptali se mě na souhlas

Václav Fischer Novinkám sdělil, že soudní při začal kvůli tomu, že chce, aby došlo k narovnání jeho práv a jako zakladatel společnosti si nepřeje, aby nesla jeho jméno, pokud v ní již nepracuje.

Podle něj je totiž jak v mezinárodním tak českém právu dané, že společník opustí-li společnost, která nese jeho jméno, měl by být požádán o souhlas to jméno používat. "Považuji za nutnou dávku arogance cestovní kanceláře, že se mě nezeptala na udělení souhlasu," řekl Fischer.

"Kdyby se někdo domníval, že se chci jména zmocnit, abych ho mohl používat k podnikání, tak se mýlí. Stoprocentně vylučuji, že bych v České republice ještě někdy začal podnikat," uzavřel Fischer.

Profil Václava Fischera:

Fischer začal v ČR podnikat se zájezdy na začátku 90. let. Motivací mu byly úspěchy jeho německé CK Fischer Reisen, která fungovala od roku 1980. Během několika let se jeho CK rozrostla natolik, že patřila mezi nejvýznamnější v Česku.

V roce 1996 Fischer Reisen prodal a ze zisku založil společnost Fischer Air. Jenže o několik let později se začal potýkat se značnými finančními problémy. Ty se snažil vyřešit založením CK Fischer. Záměr skončil půlmiliardovým minusem obou firem. Stále však tvrdil, že dva letouny, které jsou stále předmětem soudních sporů, jsou výhradně v jeho vlastnictví. V roce 2003 byla na jeho majetek vydána exekuce a rozpoutal se i kolotoč soudů. Fischer Novinkám sdělil, že již nikdy v Česku podnikat nebude.

Během své kariéry byl i politicky činný. V letech 1999 až 2002 byl nezávislým senátorem. V současnosti je symbolem cestovky Tomi Tour.

Cestovní kancelář nyní patří podnikateli Karlu Komárkovi. Založil ji ale Václav Fischer. V roce 2003 o majoritu přišel. Podíl přenechal Komárkovi, protože cestovní kancelář měla finanční problémy. Nechal si ve firmě čtvrtinu. V roce 2005 ale Komárkova KKCG navýšil základní jmění společnosti a Fischerův podíl byl rázem mizivý. Kvůli tomu se soudil, ale neuspěl.

Podle Plovajka investovala skupina KKCG do záchrany cestovky přes miliardu korun. "Nyní se pan Václav Fischer snaží dosáhnout změny obchodního jména firmy, která vlastní ochrannou známku Cestovní kancelář Fischer, a tak poškodit nejen investici skupiny KKCG, ale i samotnou cestovní kancelář," uzavřel mluvčí.