"Meziročně jejich produkce stoupla o více než čtyři procenta," řekl výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Odbytu zlatavého moku podle něj přálo počasí a prodeje rostly na domácím trhu i v zahraničí.

Příznivá byla z hlediska pivovarů již mírná zima a rychlý nástup jara. "Dá se říci, že léto bylo od dubna," podotkl Veselý. Někteří výrobci podle něj lámali v produkci měsíční rekordy.

Týká se to například Rodinného pivovaru Bernard, který během letošního prvního pololetí uvařil přes 73 000 hektolitrů piva, což je o 6,4 procenta více než ve stejném období minulého roku.

Budějovický Budvar, třetí největší výrobce piva v Česku, zase za pololetí zaznamenal nárůst prodejů v tuzemsku i v zahraničí zhruba o 11 procent. Celkově vystavil 611 507 hektolitrů piva.

Nejvyššího růstu prodeje Budvar dosáhl u nealkoholického piva (55 %), které však tvoří pouze 1,4 procenta celkové produkce pivovaru.

Letos asi padne 20 miliónový rekord

Počasí přeje odbytu piva i nadále, uvedl Veselý s tím, že třetí čtvrtletí mívá v celoročních výsledcích největší váhu. Vzhledem k pololetním výsledkům tak podle něj letos domácí produkce určitě dosáhne magických 20 miliónů hektolitrů. Loni dosáhla 19,8 miliónu hektolitrů.

Že letošní léto prodeji pěnivého moku přeje, potvrzují i obchodníci. "Pivo se prodává po celý rok, ale v letních měsících je o něj zájem nejvyšší. V teplých slunečních dnech, kdy rtuť na teploměru překročí 25 stupňů, jeho prodej stoupá až o padesát procent oproti chladnějším dnům, kdy je na teploměru pouze 15 stupňů," uvedl Peter Vražba, nákupčí piva společnosti Tesco Stores ČR.

Vedle klasického piva v lahvích stoupá letos podle řetězce poptávka také po plechovkách, které si zákazníci rádi odvážejí s sebou na dovolené.