Účty dětí a středoškoláků za mobilní služby jdou do stokorun. "Necelá polovina mladých telefonistů (40 procent) utratí měsíčně do 200 Kč, ale 10 procent z nich nemá problém vydat více než 1000 Kč za měsíc," uvádí průzkum T-Mobile. Zhruba 40 procent dětí si přitom výdaje za mobil platí ze svého kapesného. Tři čtvrtiny kupují dětem nový mobil každé dva roky.

Čtvrtina školáků a studentů přiznává, že ve vyučovací  hodině už někdy přijala hovor, píše SMS či fotí nebo natáčí své spolužáky i vyučující. Více než třetina učitelů se už setkala s opisováním pomocí mobilu.

Důležitý klient

Děti a mládež tvoří zákaznickou skupinu, kterou mobilní operátoři nemohou ignorovat. Jak uvedla ČTK, speciální tarify pro mladé uživatele v současnosti nabízejí všichni tři mobilní operátoři a využívá jich několik set tisíc lidí.

Nasycenost tuzemského trhu se pohybuje kolem 120 mobilních čísel na sto obyvatel, a firmy se proto stále více zaměřují na okrajové skupiny, jako jsou stále mladší děti a také senioři.