Zatímco předseda mladoboleslavských odborářů Jaroslav Povšík označil dohodu na vítězství odborů, podle personálního ředitele Škody Auto Martina Jahna zvítězily obě strany. "Je to kompromis, zaměstnanci dostali uspokojivou odměnu, jež je pro firmu v udržitelných hranicích. Zvítězil zdravý rozum," komentoval dohodu Jahn s tím, že stávka je již "uzavřená kapitola".

Vedení Škody původně nabídlo růst platů o 13 procent, tuto nabídku však stáhlo poté, co odbory vyjádřily nespokojenost s inflační doložkou. Poslední nabídka vedení na růst mezd tak zaručovala zaměstnancům růst platů o 7,5 procenta letos a tři procenta v dalším roce. S tím však odbory nesouhlasily. Nyní v uzavřené dohodě inflační doložku nahrazuje zmíněná jednorázová platba ve výši 2500 Kč.

Dohoda o ukončení stávky není překvapením, avizoval ji v úterý i šéf dozorčí rady automobilky Vratislav Kulhánek, podle něhož ústupky budou muset učinit obě znesvářené strany.

Hlavním argumentem odborů pro požadavek na zvýšení mezd bylyvynikající hospodářské výsledky mladoboleslavské automobilky i celého koncernu. Úspěch firmy znovu potvrdilo oznámení, že největší evropská automobilka Volkswagen v prvním čtvrtletí prodala rekordních 1,47 miliónu vozů.

Z celé skupina vykazuje excelentní výsledky právě Škoda Auto, která zvýšila prodej na 150 000 vozů. Loni Škoda Auto prodala téměř 550 000 aut a měla rekordní zisk 11 miliard korun. Automobilka zaměstnává asi 27 000 lidí, průměrná dělnická mzda je 22 000 korun.