"Tržby nám vzrostly asi o 30 procent oproti běžným víkendům," uvedl mluvčí Aholdu Libor Kytýr. Firma provozuje obchody Albert a Hypernova.

Podle něj lidé nakupují ve dvou vlnách, první je asi tři týdny před svátky, kdy nakupují například potřeby na pečení a alkohol, těsně před svátky pak jdou na odbyt hlavně čerstvé potraviny, například lahůdky a maso.

Velikonoce jsou pro obchodníky druhým vrcholem roku, hned po Vánocích.  Zimní svátky jsou ale oblíbenější, protože lidé nekupují jen potraviny, ale v rámci utrácení jsou schopní zaplatit téměř za vše, co v regálech vidí.

Vejce a maso

S velikonočními tržbami je spokojen i mluvčí Delvity Petr Uchytil. Největší nápor podle něj zažila obsluha pokladen již ve čtvrtek. "Zákazníci si udělali tu velikonoční zásobu už před víkendem a potom vyrazili ven z měst," řekl.

Také on potvrzuje velký zájem o tradiční vajíčka. "Po těch bývá každý rok o Velikonocích zhruba čtyřnásobně vyšší poptávka, než je běžný prodej," řekl. Podle Uchytila lidé již také využili teplého počasí a volných dní ke grilování a opékání buřtů. Z pultů tak rychle mizely směsi masa na grilování, grilovací koření, ale i tyčky na špekáčky. Nárůst tržeb Uchytil odhadl na 20 procent.

"Velikonoce nejsou zas až takový svátek, jako je to třeba v Německu nebo Rakousku, kde je zvykem dávat si i k Velikonocům dárky třeba dětem, to u nás ještě není," řekl jednatel Globusu Petr Vyhnálek. "Vajíčka, čokolády, alkohol, to jsou asi tři nejdůležitější věci," shrnul zájmy velikonočních zákazníků do tří slov Vyhnálek. I on vyjádřil spokojenost s letošním nárůstem tržeb.