"Letoun bude schopen pojmout až 330 cestujících a přepravit je na vzdálenost 15 700 kilometrů. Přinese novou kvalitu a výjimečný komfort cestování. Nejpodstatnější ale bude dvacetiprocentní úspora paliva proti jiným letadlům této kategorie," uvedla tisková mluvčí Travel Service Vladimíra Dufková.

Vývoj tohoto supervýkonného stroje se teprve dokončuje. Do komerčního provozu ho Boeing plánuje uvést v roce 2008.

"Již letos v květnu náš letadlový park posílí boeing B 737-800 NG, v příštím roce obdržíme další B 737-800 a v průběhu roku 2009 dva stroje B 737-900 ER pro 215 cestujících. Počet strojů v naší flotile se tak zvýší z nynějších deseti na čtrnáct," informovala Dufková.

Služeb Travel Service loni využilo přes 1,826 miliónu cestujících. Podle předběžných výsledků vykázal zisk 80 miliónů korun, když celkem utržil 5,5 miliardy Kč.

Flotila ČSA omládne

Svou flotilu vydatně omlazují také České aerolinie (ČSA). Loni převzaly od společnosti Airbus S.A.S. první tři střednětraťová letadla A320 z dvanáctimiliardového kontraktu, uzavřeného s tímto evropským výrobcem. Letos jich dostanou dalších pět a v roce 2008 zbývající čtyři.

Nové airbusy mají o 1200 kilometrů větší dolet než boeingy střednětraťové flotily Českých aerolinií a jsou také rychlejší. Splňují přísnější hlukové a emisní normy, nabízejí podstatně vyšší možné zatížení při nižší spotřebě paliva.

Prezident ČSA Radomír Lašák ujišťuje, že po dohodě s bankami už této letecké společnosti nehrozí problémy se splácením nových letadel.

"Naše flotila se ale nebude rozšiřovat. Dál v ní bude padesát letadel, a jejich průměrné stáří se vyřazováním nejstarších strojů sníží ještě letos pod devět let," informoval Lašák.

Služeb Českých aerolinií využilo loni 5,470 miliónu cestujících, o 4,7 procenta více než v roce 2005. Pro letošek business plán počítá s přepravou 5,8 miliónu pasažérů. Pokračovat bude rušení ztrátových linek a v polovině roku se také definitivně rozhodne o budoucí podobě dálkové flotily ČSA.