Hlavní obsah

Prodejci lyží bědují, teplo jim rozpustilo zisky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

ČR

Mimořádně teplá zima postihla vedle vlekařů a provozovatelů horských středisek i prodejce zimního sportovního vybavení. Není divu, namlsáni loňskou neobyčejně dlouhou a mrazivou zimou se těšili na pokračování finančních žní. Místo toho však přišlo teplo a s ním prudký pokles zájmu o cokoli, co souvisí se sněhovými radovánkami.

Článek

Výrazný pokles zájmu o lyžařské vybavení hlásí také půjčovny, zejména ty vzdálené od horských středisek. Jako velmi slabou hodnotí uplynulou zimní sezónu například majitel pražské půjčovny Boatpark Robert Sušánka. "Jsme zhruba na dvou třetinách loňské sezony. Je to ale ovlivněno tím, že v zimě stále rosteme, protože půjčování lyží neděláme tak dlouho. Půjčovny, které fungují delší dobu, budou mít pokles zřejmě ještě větší," uvedl Sušánka.

Na teplou zimu podle něj doplatily hlavně půjčovny lyží ve městech. "V půjčovnách, které fungují na horách, se teplá zima až tak projevit nemusela. Ve větší vzdálenosti od hor ale zájem o půjčování lyží výrazně poklesl," podotkl Sušánka.

Češi se vrhli na jiné sporty

Řetězec Tesco hlásí pokles prodejů jak lyží, tak i saní a bobů. "Zatímco v prosinci zájem zákazníků o zimní sportovní vybavení stále trval, pokles jsme zaznamenali v lednu a únoru. Objem prodeje zvedl občasný sníh, který se na horách objevil, nicméně letošní zima se od minulé zimy (z hlediska prodejů) výrazně liší," uvedla mluvčí řetězce Jana Matoušková

Zatímco specializované obchody měly smůlu,  velké obchody s různorodým sportovním zbožím zachránila vášeň Čechů pro sport. "Potvrdilo se, že Češi chtějí sportovat za každé situace. Poklesy, které nastaly v sortimentu zimních sportů, nahradily naopak nárůsty až o 35 procent v oddělení cyklistiky, turistiky a outdooru," řekl mluvčí Gigasportu David Šedivý.

V oddělení Gigasportu zaměřeném na in-line brusle a doplňky vzrostl letos prodej zhruba šestinásobně. "Stejně tak i nárůsty prodeje v oddělení squash či fitness dokazují, že český zákazník se chce hýbat a zimní sporty nahradil alternativními aktivitami," řekl Šedivý.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám