Loni v prvním ročníku ankety zvítězil poplatek za příchozí platbu, a není tak zařazen v letošním ročníku. "Může to být náhoda, ale několik týdnů poté hned tři banky (Poštovní spořitelna, eBanka a Raiffeisenbank) tento poplatek zrušily," uvedl Nacher.

Poštovní spořitelna, která je značkou Československé obchodní banky pro drobné klienty, neúčtuje poplatek klientům od června. eBanka neúčtuje příchozí platby od července a Raiffeisenbank od září letošního roku. Většina bank však tento "nejabsurdnější poplatek" účtuje dále.

Portál sestavil ze zaslaných tipů tabulku těch poplatků, které lidé nejčastěji označovali za absurdní. V prvním kole, jenž potrvá do 31. ledna 2007, vyberou návštěvníci webu tři nejabsurdnější poplatky. O těch pak budou hlasovat ve finálovém kole. Nejabsurdnější bankovní poplatek bude vyhlášen na konci února.

Nominované poplatky
Poplatek za vedení běžného účtu
Poplatek za vedení (správu) hypotečního účtu
Poplatek za vedení platební karty (roční)
Poplatek za vedení kontokorentního úvěru (v momentě, kdy klient není v mínusu)
Poplatek za správu úrokového zvýhodnění
Poplatek za zpracování hypotéky
Poplatky při založení účtu pro právnickou osobu
Poplatek za zablokování ukradené platební karty
Poplatek za výběr platební kartou z bankomatu vlastní banky
Poplatek za transakce do zahraničí (výše poplatku)
Poplatek za změnu údajů (změna bydliště, nový OP)
Poplatek za účetní položku
Poplatek za příjem většího množství roztříděných mincí
Poplatek za stornování či změnu trvalého příkazu
Poplatek za neuskutečnění platby (nepřijatý příkaz v rámci sběrného boxu)
Zdroj: www.bankovnipoplatky.com