Plán podpořilo 72 procent držitelů nadřízeného dluhu, který má při vypořádávání závazků přednost před jinými dluhy, řekl mluvčí firmy John Keefe. Nadřízený dluh tvoří zhruba dvě třetiny celkového objemu dluhu 6,2 miliardy euro (asi 173,6 miliard Kč). Restrukturalizaci dluhu ještě musí schválit držitelé podřízených dluhopisů.

"Nadešla doba k tomu, aby se Eurotunnel znovuzrodil a stal se novou společností," řekl po hlasování v Paříži generální ředitel společnosti Jacques Gounon. Ten před měsícem předložil věřitelům plán vytvoření úplně nové společnosti, která by nabídla akcionářům odkoupení akcií nynější firmy a hlavní slovo by v ní měli nynější věřitelé. Dosavadním akcionářům, tvořeným především drobnými francouzskými investory, zůstane na firmě nejméně 13 procent.

Mapa zobrazuje trasy, které spojují kontinent s Velkou Británií, červeně je zobrazena trasa Eurotunnelu.

Nová firma, která nabídne odkoupení akcií Eurotunnelu, bude mít k dispozici od konsorcia velkých mezinárodních bank (Goldman Sachs, Deutsche Bank a Citigroup) dlouhodobý úvěr 2,84 miliardy liber a vydá dluhopisy směnitelné za akcie v objemu 1,275 miliardy liber. Ty dostanou spolu s částí hotovosti držitelé nynějších obligací firmy.

Firma je od srpna pod ochranou pařížského bankrotového soudu, aby se mohla dohodnout s věřiteli na restrukturalizaci. Podnik byl vysoce zadlužen již od svého vzniku kvůli vysokým nákladům na stavbu tunelu. Problémy firmy se pak prohlubovaly kvůli odkladům zahájení vlakové přepravy. Také poptávka po přepravě vlaky Eurostar v tunelu byla po nástupu levných leteckých přepravců slabší, než se předpokládalo.