„Modely ukazují, jak se pravděpodobně změní doprava v konkrétní lokalitě, pokud by došlo ke změnám v infrastruktuře,“ připomněl Luňáček. Konkrétně může jít o vedení některých silnic, jejich šířku, počty pruhů, světelnou signalizaci či rychlostní limity.

Podle Luňáčka může model při plánování dopravních opatření a uzavírek ukázat, kde mohou nastat komplikace nebo kde nejlépe připravit objízdné trasy. Totéž platí při plánování nové výstavby a potřebných úprav okolních komunikací.

Nejdůležitější jsou pro Brněnské komunikace data o tom, kolik lidí v kterých lokalitách bydlí a jak často a kam dojíždí do práce či do školy. „Velmi důležitý je pro naši práci také údaj o tom, jaké lidé používají na těchto cestách dopravní prostředky a jak je kombinují,“ říká Luňáček s tím, že tato data se dále využívají také pro plánování a úpravy systému MHD ve městě.