Článek
Na dotaz Práva, proč Řebíček s předlohou otálí, odpověděl ve středu mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka: „Stále ještě na tom pracujeme. Zřejmě to do vlády a pak do Sněmovny nepůjde jako samostatný návrh, ale jako součást velké novely zákona o provozu na pozemních komunikacích, která má změnit bodový systém.“
Přes toto prodlení ministerstvo dopravy nadále tvrdí, že rozšíření zákazu jízd kamiónů může nabýt účinnosti hned od 1. ledna 2009. V jaké podobě to nakonec bude, ovšem zcela jasné není.
„Tím, že páteční zákaz bude jen tříhodinový, nenarušíme řidičům kamiónů pracovní režim. Přitom to umožní bezpečnější cestu lidí na chalupy. Právě v pátek odpoledne totiž stoupá počet dopravních nehod,“ argumentuje Bursík.
Dosud páteční zákaz platil jen o letních prázdninách pro dálnice, rychlostní komunikace a silnice první třídy. Proti jeho rozšíření ostře protestuje sdružení autodopravců Česmad Bohemia, které v září při jednání s premiérem Mirkem Topolánkem navrhlo, aby se místo pátečního zákazu jízd zavedl pouze zákaz předjíždění.
Na otázku, jestli ministerstvo dopravy nepočítá také s touto možností, odpověděl Hanzelka: „Nevím o tom, že by se v chystaném návrhu novely silničního zákona počítalo se zákazem předjíždění. Uvidíme však, co s tím udělá Sněmovna.“