Hlavní obsah
Challenger CL-601 z vládní letky Foto: Armáda ČR

Problematický vládní tryskáč dostal nový kabát

Nejproblematičtější tryskáč z vládní letky – Challenger CL-601 – prošel generální opravou, dostal nový barevný kabát a může dalších pět let vozit české politiky po světě. Letoun, známý tím, že kvůli poruchám či prasklým sklům hatil či prodlužoval služební cesty, v úterý přiletěl z německého servisu na pražské letiště ve Kbelích.

Challenger CL-601 z vládní letky Foto: Armáda ČR
Problematický vládní tryskáč dostal nový kabát

„Vojenský dopravní letoun získal nové zbarvení, které je obdobou nátěru větších armádních airbusů,“ řekl Právu Petr Sýkora z tiskového odboru obrany.

Německý servis udělal generální opravy obou motorů, renovoval interiér, a to vše za 180 miliónů korun. Obrana původně chtěla challenger prodat a koupit nový proudový letoun, ale nenašla miliardu korun navíc, a proto raději zvolila cestu generální opravy.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Oprava s Omnipolem

Kritiku vzbuzuje fakt, že obrana kvůli servisu a opravám tryskáče sama neoslovila německé servisní středisko kanadského výrobce Bombardier a opravu zprostředkovala firma Omnipol.

Obrana se hájí, že jinak než prostřednictvím Omnipolu nešlo opravu zařídit. „Servisní firma i výrobce, přes pokusy ministerstva obrany o změnu stavu, upřednostňují spolupráci s prostředníkem,“ uvedl resort.

Challenger má dolet 6200 kilometrů. Politici ho používají už od roku 1991 a dosud nalétal téměř šest tisíc hodin. „Další velká technická revize bude potřeba až za pět let,“ uvedl mluvčí Sýkora.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků