Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Poslanci řeší, aby mohlo neexistující metro D jezdit bez řidiče

Pokud někdy vznikne metro D, o čemž se mluví už několik desítek let, mohlo by jezdit bez řidiče. Změnu zákona o drahách, kterou inicioval bývalý pražský náměstek pro dopravu a poslanec Petr Dolínek (ČSSD), v prvním čtení podpořili poslanci všech politických stran.

Ilustrační foto Foto: Jaroslav Soukup, Novinky
Poslanci řeší, aby mohlo neexistující metro D jezdit bez řidiče

Novela by měla umožnit stavět metro pro provoz vlaků bez strojvůdců. O automatickém provozu uvažuje Praha právě u chystané linky D.

Praha podle Dolínka potřebuje zákonnou jistotu pro to, aby v případě, že se pro to nové vedení rozhodne, mohla vypsat výběrové řízení na vlaky bez řidiče. Česko by podle něj mělo dohnat světové metropole.

„Není to zákon pouze o metru D, ale je to obecně zákon, který by na českých drahách dovolil autonomní provoz kolových vozidel,” doplnil Dolínek.

Poslanci návrh schválili jednomyslně. „Myslím, že je to užitečná věc, aby se města mohla rozhodnout, zda budou provozovat metro s řidičem nebo bez,” podpořil Dolínka pirátský poslanec Mikuláš Ferjenčík.

BEZ KOMENTÁŘE: Podívejte se na místa, kde by měly stát některé stanice metra D

Video: Novinky

Debata o vozech bez řidiče se nicméně zdá dost předčasná. Příprava metra D je v současné době teprve ve fázi výkupu pozemků, zadání geologického průzkumu a přípravy projektové dokumentace. Podle primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) by stavba metra mohla být zahájena do roku 2022.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků