Hlavní obsah

Podzimní volby v ČR: hesla o rozumu a srdci, i bonbóny

Právo, alm, gö, luk, trj

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Česko bude již brzy zavaleno lavinou reklam na nejrůznější strany a kandidáty do podzimních krajských a senátních voleb. Po billboardech s portréty premiéra a šéfa ČSSD Stanislava Grosse s nápisy Jsem sociální demokrat a Myslím to upřímně, si s kampaní pospíšili někteří kandidáti ODS.

Foto: archiv Dialýzy Šumperk

Primář Dialýzy Šumperk MUDr. Petr Schlemmer

Článek

Zatím se však zdá, že ani letos partaje s nápaditými hesly a originálními akcemi nepřijdou nebo své nejlepší kusy dosud tají.

Někteří občanští demokraté vyrážejí do kampaně přesto, že stranická centrála plánuje začátek agitace až na říjen. Jedním z nich je berounský manažer ODS Jiří Oberfalzer, který se bude ucházet o senátorské křeslo. Na billboardu má svůj portrét a heslo Pro vás a váš úspěch. V pozadí je snímek Berounska.

Jak Právu řekl zdroj z ODS, Oberfalzer svou nedočkavostí zaskočil některé kolegy. Jeho billboardy nepovažují za žádný skvost a navíc prý neodpovídají představám stranické centrály.

ODS: pokus o zesměšnění ČSSD?

Stranické špičky ODS zvažují, zda nezareagovat na konkurenční slogan Myslím to upřímně. Část občanských demokratů podle mluvčího strany Petra Husáka soudí, "že by se tato poměrně nešťastná záležitost měla využít".

ODS nechává do značné míry volnou ruku lokálním stranickým orgánům. Společná má být grafika, loga a podobně. Centrálně budou vydávány předvolební magazíny, které představí kandidáty. Na společnou kampaň ODS vydá zhruba 40 miliónů korun. Občanští demokraté počítají se všemi tradičními prvky kampaně včetně billboardů a mítinků. Ty však nemají být tak okázalé ve srovnání s obdobím šéfování Václava Klause. Od "megaakcí" ODS ustoupila už před letošními eurovolbami.

Komunisté s tužkami i bonbóny

KSČM jde do voleb se heslem Volte srdcem, volte naději pro Vás, které by se mělo objevit na všech propagačních materiálech. Korespondovat v tomto duchu bude klips ve tvaru srdíčka, který bude ústředním propagačním dárkem. Připravují se už také volební noviny v krajských mutacích. Tradičně se počítá i s mítinky, agitací radiovozy po okresech, tužkami i bonbóny s logem této strany.

Billboardy s portréty Stanislava Grosse jsou pouze začátkem kampaně ČSSD. Vystřídají je velkoplošné plakáty s lídry a kandidáty do Senátu, které doprovodí slogan: Jsem sociální demokrat. Závěrečnou část kampaně však zatím její tvůrci tají nejen před veřejností, ale i před samotnými soc. demokraty, kteří pracují v krajích.

Kampaň ČSSD výkonně zajišťuje stranická agentura Demos, celostátní prvky kampaně navrhuje agentura Crane Consulting, která je poradcem Lidového domu pro krizový management. Strana investuje do podzimní kampaně 30 miliónů korun.

ČSSD se vrací k maskotu Socánkovi. Soc. dem. v Ústeckém kraji vytáhla z garáže autobus Zemák, s nímž vyhrál volby Miloš Zeman. Jen na vozidlo se ale spolehnout nechce. "Máme ústřední heslo: S rozumem. A také nový program, který jsme nazvali Programem prosperity," reagoval šéf ústecké ČSSD Jaroslav Foldyna.

Unie opět s automobily

Unie svobody-DEU vyrazí do ulic s polepenými Renaulty Kangoo. "Klademe důraz na kontaktní kampaň, takže naši politici budou chodit a jezdit," řekla Právu mluvčí US Simona Cigánková.

Unie rozdělila do krajů celkem devět miliónů korun. Unie, podobně jako před dřívějšími volbami, plánuje například speciální divadelní představení.

Lidovci zatím svou kampaň tají a hodlají s ní seznámit až příští sobotu po konferenci strany.

Hnutí Nezávislí, za které se do europarlamentu dostal Vladimír Železný, chce peníze věnované na volby využít racionálně, a proto kandidáti na senátory chystají postavit v obcích basketbalové koše.

"Myslíme na mládež a využití jejího volného času," řekl Právu zdroj z hnutí. Další peníze půjdou na vybudování odborného centra pro starosty, zastupitele a senátory.

Místopředsedkyně Sdružení nezávislých (SNK) Zdeňka Marková Právu řekla, že billboardy mít budou, ale nijak masivně. "Spíš se soustředíme na to, abychom mailem dostali informace do každé domácnosti." Potíž může být v tom, že internet není v českých rodinách zdaleka běžný.

SNK hodlá do voleb investovat do 15 miliónů korun. "Třeba zde na Vysočině už SNK své krajské zastupitele má, a proto heslo Chceme změnu nezvolíme. Ale jinak to může být jedním z hesel," přiblížila místopředsedkyně SNK.

Zelení se Štětinou

Strana zelených staví v senátních volbách v Praze 10 novináře Jaromíra Štětinu. Podle předsedy Jana Beránka bude Štětinova kampaň především osobní s několika billboardy. "Zatím na ni máme asi sto tisíc korun a hledáme další zdroje," řekl Právu Beránek.

Více peněz, zhruba milión korun, hodlají zelení investovat do krajských voleb. Podle Beránka bude kampaň zelených pestrá, podobně jako před volbami do Evropského parlamentu, podoba však závisí na krajských organizacích. "Ale něco jako Myslíme to upřímně opravdu nemáme," podotkl Beránek.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám