Hlavní obsah
Foto: Michaela Říhová, Právo

Opožděné sociální dávky míří ke klientům, ministerstvo ví, kde byl problém

Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) odhalilo příčinu problémů, které vedly k tomu, že několik tisíc lidí využívající sKarty k přeposílání peněz na vlastní účty nedostalo sociální dávky včas. Na vině byly problémy systému, který kvůli neúplnosti informací administraci zastavil. Pokud se tak již nestalo, měli by lidé dávky dostat v nejbližších dnech, uvedla ve čtvrtek mluvčí resortu Štěpánka Filipová.

Foto: Michaela Říhová, Právo
Opožděné sociální dávky míří ke klientům, ministerstvo ví, kde byl problém

"Lidé, kteří si nechávají přeposílat pomoc státu přes sKarty na své soukromé účty, si ji dnes už mohli vybrat, nebo ji jimi vybrané banky přijmou v nejbližších dnech. Záleží už jen na lhůtách platebního styku," uvedla Filipová, podle níž údaje o dávkách korektně odešly ve středu odpoledne.

Chyba přitom nastala při "automatizovaném přenosu dat", neboť systém zjistil nesrovnalosti a kvůli bezpečnosti a neúplnosti informací nepovolil další operaci.

Podle ministerstva je lépe, že došlo k pozdržení výplaty dávek, nežli k jejich nesprávné distribuci. "Kdyby se dávky vyplatily na základě chybných dat v nesprávné výši, musel by je Úřad práce ČR zpětně od klientů vymáhat," dodala Filipová a připomněla, že úřady se již klientům za zpoždění omluvily.

"I nadále platí, že pokud klient peníze aktuálně potřebuje, může si je okamžitě zdarma vybrat sKartou z některého z bankomatů České spořitelny," ujistila mluvčí. Problémy se měly týkat necelých 15 000 klientů v Olomouckém kraji, kterým by mělo na dávkách v únoru dorazit přes 83 miliónů.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků