Hlavní obsah

Metro by mohlo vést až do středních Čech

Praha

Trasa D pražského metra nemusí končit na jihu Prahy. Projektanti uvažují o tom, že koleje povedou i do středních Čech. Uvedl to ve středu server Sedmička.cz. Trasa D může v budoucnu pokračovat za hranice Prahy směrem k novým satelitům, které za hlavním městem vyrůstají, napsal server.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Článek

"Z plánované konečné stanice trasy D Depo Písnice by mohla trať pokračovat například do stále hustěji osídlených středočeských obcí, například do Vestce nebo Jesenice," řekl David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která má plánování linky D na starosti.

"Z plánované konečné stanice trasy D Depo Písnice by mohla trať pokračovat například do stále hustěji osídlených středočeských obcí, například do Vestce nebo Jesenice," řekl David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která má plánování linky D na starosti.

"Z plánované konečné stanice trasy D Depo Písnice by mohla trať pokračovat například do stále hustěji osídlených středočeských obcí, například do Vestce nebo Jesenice," řekl David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která má plánování linky D na starosti. Do středních Čech by trasa metra zřejmě nevedla tunely, ale po povrchu. Charakterem by tak spíše připomínala příměstskou tramvaj.

"Z plánované konečné stanice trasy D Depo Písnice by mohla trať pokračovat například do stále hustěji osídlených středočeských obcí, například do Vestce nebo Jesenice," řekl David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která má plánování linky D na starosti. Do středních Čech by trasa metra zřejmě nevedla tunely, ale po povrchu. Charakterem by tak spíše připomínala příměstskou tramvaj.

"Z plánované konečné stanice trasy D Depo Písnice by mohla trať pokračovat například do stále hustěji osídlených středočeských obcí, například do Vestce nebo Jesenice," řekl David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která má plánování linky D na starosti. Do středních Čech by trasa metra zřejmě nevedla tunely, ale po povrchu. Charakterem by tak spíše připomínala příměstskou tramvaj. Metroprojekt i dopravní podnik upozorňují, že zatím jde pouze o úvahy. "Tuto možnost jsme probírali, ale zatím jako futuristickou vizi. Hodně záleží například na hustotě osídlení v této oblasti," uvedl generální ředitel dopravního podniku Martin Dvořák.

"Z plánované konečné stanice trasy D Depo Písnice by mohla trať pokračovat například do stále hustěji osídlených středočeských obcí, například do Vestce nebo Jesenice," řekl David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která má plánování linky D na starosti. Do středních Čech by trasa metra zřejmě nevedla tunely, ale po povrchu. Charakterem by tak spíše připomínala příměstskou tramvaj. Metroprojekt i dopravní podnik upozorňují, že zatím jde pouze o úvahy. "Tuto možnost jsme probírali, ale zatím jako futuristickou vizi. Hodně záleží například na hustotě osídlení v této oblasti," uvedl generální ředitel dopravního podniku Martin Dvořák.

"Z plánované konečné stanice trasy D Depo Písnice by mohla trať pokračovat například do stále hustěji osídlených středočeských obcí, například do Vestce nebo Jesenice," řekl David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která má plánování linky D na starosti. Do středních Čech by trasa metra zřejmě nevedla tunely, ale po povrchu. Charakterem by tak spíše připomínala příměstskou tramvaj. Metroprojekt i dopravní podnik upozorňují, že zatím jde pouze o úvahy. "Tuto možnost jsme probírali, ale zatím jako futuristickou vizi. Hodně záleží například na hustotě osídlení v této oblasti," uvedl generální ředitel dopravního podniku Martin Dvořák. Myšlenkou se zaobírá i pražský magistrát. "Projekt metra D opravdu počítá s dalším pokračováním za Písnici. Financovat by ho však měl Středočeský kraj a obce," řekl pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

"Z plánované konečné stanice trasy D Depo Písnice by mohla trať pokračovat například do stále hustěji osídlených středočeských obcí, například do Vestce nebo Jesenice," řekl David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která má plánování linky D na starosti. Do středních Čech by trasa metra zřejmě nevedla tunely, ale po povrchu. Charakterem by tak spíše připomínala příměstskou tramvaj. Metroprojekt i dopravní podnik upozorňují, že zatím jde pouze o úvahy. "Tuto možnost jsme probírali, ale zatím jako futuristickou vizi. Hodně záleží například na hustotě osídlení v této oblasti," uvedl generální ředitel dopravního podniku Martin Dvořák. Myšlenkou se zaobírá i pražský magistrát. "Projekt metra D opravdu počítá s dalším pokračováním za Písnici. Financovat by ho však měl Středočeský kraj a obce," řekl pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Projekt metra D zatím počítá s trasou, která povede ze stanice Náměstí Míru do Depa Písnice. První úsek se má podle plánů začít stavět v roce 2014. Celá téměř jedenáctikilometrová linka, na níž budou jezdit soupravy bez řidiče, by měla být dokončena v roce 2024.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám