Hlavní obsah

I náklady vynaložené na odstranění škod po povodni vám proplatí pojišťovna

– Praha
Novinky, mak

Kulminační vlna na Labi pomalu opouští sever Čech a hladiny rozvodněných řek klesají i v dalších krajích. Už teď je však jasné, že voda za sebou zanechala škody v hodnotě miliard korun. Následky povodní je potřeba co nejdříve nahlásit pojišťovně a vše poničené nafotit dříve, než vlastník začne s úklidem.

Škody po povodni hlaste pojišťovně co nejdříveVideo: Novinky

 
Článek

Nárok na pojistné plnění mají pouze ti, kdo mají poškozený majetek pojištěný. Součástí smlouvy musí být krytí živelních rizik povodeň a záplava. V první řadě chraňte sebe a své okolí. Pozor na porušenou statiku budov a na rozvody energií. Důležité je zajistit majetek tak, aby se škoda nezvětšovala.

Pořiďte kompletní fotodokumentaci poškozeného majetku – pokud možno včetně celkového pohledu na nemovitost. Důležité je nafotit poničené věci tak, jak zůstaly bezprostředně po záplavách. Vodu a bláto odkliďte až po fotodokumentaci.

Klient by měl vypracovat soupis poškozených, zničených nebo odcizených věcí s uvedením jejich ceny, ideálně včetně dokladů
Veronika Hanušová, specialistka na pojištění

Věci nepodléhající zkáze ponechte v původním stavu do příjezdu likvidátora pojistných událostí, který běžně přijíždí do dvou dnů. S ohledem na počet poškozených se k vám ale může dostat až za týden.

„Klient by měl vypracovat soupis poškozených, zničených nebo odcizených věcí s uvedením jejich ceny, ideálně včetně dokladů k zasaženým věcem, tedy účtů, záručních listů. Poté co nejdříve kontaktovat pojišťovnu a nahlásit pojistnou událost. K tomu je třeba znát číslo pojistné smlouvy, datum a čas vzniku škody, druh škody, jména a kontakty svědků,“ upřesňuje specialistka na pojištění Veronika Hanušová ze společnosti ePojisteni.cz.

Pojišťovny kontaktujte telefonicky nebo přes webové formuláře

Pojišťovny mají v těchto dnech posílené krizové linky, na webových stránkách jsou dostupné on-line formuláře. Další možností je obrátit se přímo na pobočku pojišťovny nebo jim hlášení škody zaslat poštou. Lhůtu vyplacení peněz můžete sami ovlivnit.

„Pojišťovny zpravidla vyplácejí plnění do třiceti dnů od nahlášení škody. Tuto lhůtu lze zkrátit tak, že klient bude mít připravené kompletní podklady, které pojišťovna požaduje. Tady bych ráda upozornila na to, že klient má možnost domluvit se s technikem či likvidátorem na vyplacení zálohy, čímž se dostane k části finančních prostředků výrazně dříve,“ vysvětluje Veronika Hanušová.

Částka, která bude vyplacena, záleží na pojistných podmínkách, ale i na limitech uvedených ve smlouvě. Součástí pojistného plnění mohou být i náklady prokazatelně vynaložené na odstraňování škody, například zapůjčení čerpadla na odčerpání vody, cena jeho pronájmu, ale i spotřebovaná energie.

Dodatečně se poškozený majetek nepojišťuje

Rozhodně není možné sjednat smlouvu se zpětným datem počátku. Toto by bylo posuzováno jako pokus o pojistný podvod, což pojišťovny bedlivě hlídaj, důrazně varuje paní Hanušová z ePojisteni.cz. V současné chvíli některé pojišťovny navíc ani neumožňují pojistit riziko povodeň a záplava.

Reklama

Výběr článků

Načítám