"Právní experti u nás i ve Velké Británii dospěli k předběžnému závěru, že žaloba by byla riskantní. V Británii totiž nemáme naši ochrannou známku přihlášenou, registrovali jsme ji jenom do zemí, kam jsme semtex vyváželi. Doporučili nám jednoznačně nežalovat. Výsledek by byl velmi nejistý a stálo by nás to hodně peněz," řekl Právu Ladislav Lehký, ředitel výzkumného ústavu průmyslových trhavin Explosie.

Žaloba by hvězdě pomáhala v publicitě

"Madonna naši pověst vlastně nepoškozuje. Navíc bychom jí žalobou zase pomáhali k další publicitě," dodal Lehký. Explosia si název Semtex cení na 130 miliónů korun a se všemi obchodníky, kteří se pokoušeli tento název využít v minulosti, například s výrobcem energetických nápojů Pinelli, dospěla k mimosoudnímu vyrovnání.

Vedení Explosie přesto má výhrady k tomu, jak chce Madonna název Semtex využít. Na svém webu vydalo v úterý prohlášení, které je oficiálním stanoviskem firmy.

Použití názvu je reklamní trik

"Vzhledem ke zneužití pro teroristické účely v minulosti a následné medializaci je historie plastické trhaviny semtex dostatečně známá. Přestože výroba a dodávky jsou dnes minimální, vzbuzuje každá zmínka zájem veřejnosti. Mediální známost přirozeně svádí k napodobování nebo zneužití ochranné známky Semtex pro reklamní účely a zviditelnění výrobků nebo služeb, které s kvalitou plastických trhavin a energií v nich ukrytou mají obvykle jen velmi málo společného. Použití názvu Semtex pro firmu s blíže neurčeným předmětem činnosti, patrně v oblasti zábavního průmyslu, založenou Madonnou, patří dle našeho názoru do kategorie reklamního triku," uvádí se v prohlášení.