ČSSD má na volby připraveno více než sto miliónů korun. "Naší filozofií je nenechat na holičkách lidi v nouzi. V této chvíli považujeme využití onoho miliónu korun pro humanitární účely za správný krok," komentoval premiér a volební lídr ČSSD Jiří Paroubek záměr strany uvolnit ze stamiliónového rozpočtu jeden milión na pomoc obětem záplav. Premiér dodal, že sociální demokracie v nejbližších dnech vybere projekty, na které peníze poukáže.

Sociální demokraté také zrušili plánovaný sobotní předvolební pochod na Říp, kde chtěli představit zkrácenou verzi svého volebního programu. Konat se nebudou ani nedělní odpolední tiskové konference, na kterých ČSSD představovala jednotlivá témata programu. Nevyjedou ani ozvučené volební vozy, které měly v těchto dnech dělat volební kampaň na Karlovarsku. Program upravil i předvolební autobus Zemák.

Vedení ČSSD vyzvalo všechny své členy, aby se osobně angažovali při odstraňování následků záplav a přispívali i finančně.

KDU-ČSL zaplatí za letošní předvolební kampaň zhruba 45 miliónů korun. "Většinu věcí z reklamní kampaně máme již nasmlouvaných a byl by problém je zrušit. Rozhodli jsme se proto, že nebudeme vyrábět předvolební spot. Peníze dáme raději na povodňové konto," informoval mluvčí KDU-ČSL Ondřej Jakob.

Přispívají i individuálně

Změny plánují i komunisté. "Naše reklamní kampaň nemá žádné nadstandardní věci. O její redukci se ale i tak budeme bavit, a to ve čtvrtek," uvedl předseda poslanců KSČM Pavel Kováčik.

Místopředseda ODS Ivan Langer neví o tom, že by občanští demokraté chystali jakoukoliv redukci předvolební kampaně. "Je to věc individuální solidarity každého člověka," prohlásil.

Ani Strana zelených nehodlá kvůli záplavám měnit volební kampaň. "My jsme byli střízliví a stáli jsme na zemi od samého prvopočátku," řekl lídr strany Martin Bursík. Většinu kampaně podle něj zajišťují lidé, kteří se zelenými sympatizují a pracují zadarmo nebo za režijní ceny. Kampaň by podle Bursíka měla stranu stát zhruba 13 miliónů korun.

Podle odhadů odborníků utratí letos politické strany v předvolebních reklamních kampaních asi 350 miliónů korun. Ve srovnání s volbami před čtyřmi lety to znamená nárůst asi o 30 procent. Nejvíce peněz strany obvykle utratí za reklamu v tištěných médiích. Další část pak jde na billboardovou reklamu.

V České televizi a Českém rozhlase se vysílají dva týdny před volbami reklamní spoty. Prostor pro svoji prezentaci v ČT a ČRo mají politické subjekty kandidující do Sněmovny zdarma.