V úseku je ve směru na Prahu omezena rychlost na 80 kilometrů v hodině. Doprava je svedena do protisměrného jízdního pásu do dvou pruhů v obou směrech. Loni byla rekonstruována a částečně rozšířena vozovka ve směru z Prahy.

„Cílem není pořídit do obecních rozpočtů peníze navíc. Naším ideálem by bylo, kdyby nepadla jedna jediná pokuta a my jsme to měli jen jako nástroj zklidnění dopravy. Kamery jsou umístěné transparentně a viditelně na velkém stožáru,” řekl Rýdl.

Úsek podle něj bude jasně označený značkou omezující rychlost na 80 kilometrů za hodinu, před kamerami bude také značka upozorňující na měřený úsek.

Letos už 141 řidičů v protisměru. Varovné značky přibydou v červnu, slibuje ministr

Kamery jsou na začátku a konci opravovaného úseku. Není použitý žádný radar, výpočet průměrné rychlosti zabezpečuje software podle dat pořízených kamerami. Sankce za případné přestupky bude rozesílat obec s rozšířenou působností, v tomto případě by mělo jít o Prahu.

Měření se vrátí i na D1

Dálnice D11 před Prahou není jediným dálničním úsekem, kde letos ŘSD počítá s instalací kamer úsekového měření. V létě by se měly kamery objevit například na D1 v opravovaném úseku mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi v obou směrech nebo mezi Souticemi a Loktem. S měřením se počítá také mezi Velkým Beranovem a Měřínem a u Velkého Meziříčí.

Podle dostupných statistik většina řidičů omezenou maximální rychlost v opravovaných úsecích dálnice dodržuje. Například na dálnici D1 v roce 2017 překročilo povolenou rychlost 80 kilometrů za hodinu v omezení mezi 48. a 55. kilometrem maximálně o pět kilometrů v hodině 15 procent řidičů, rychleji než 85 kilometrů za hodinu jelo pět procent řidičů a rychleji než 93 kilometrů za hodinu pouze 1,2 procenta aut.

To v praxi nicméně znamenalo desítky tisíc přestupků, za něž obce inkasovaly miliony korun. [celá zpráva]