Podle mluvčí TSK Barbory Liškové vozy do ulic vyjíždějí zpravidla kolem jedenácté hodiny a končí kolem šesté či sedmé večer. Kropí se v případech, kdy teploty překročí tři dny po sobě dvacet pět stupňů. Během současné vlny veder, kdy se rtuť drží přes den vysoko nad třiceti stupni, jsou proto vozy v metropoli na denním pořádku.

Nejde přitom jen o vedra, TSK se kropením snaží také snižovat prašnost ve městě a bojovat s přízemním ozónem, který zhoršuje smogovou situaci. Jeden den kropení přitom podle mluvčí vyjde na 860 tisíc korun. A letos už vozy během 23 výjezdů dohromady najezdily bezmála 12 tisíc kilometrů.

Pitná voda

Městem v těchto dnech projíždí zhruba 20 kropicích vozů, které za den mohou dohromady spotřebovat až 660 kubíků vody. Tu čerpají z běžných hydrantů, a kromě vody na spláchnutí vozovky musí kropit pitnou vodou. „Je to proto, že vzniká aerosol, lidé ho dýchají a nemůžeme použít jinou vodu než pitnou,“ upřesnila Lišková s tím, že se čerpá pražská voda a město má prý vody dostatek.

Voda, co splachuje silnici je technická, ale ta, co stříká na lidi do vzduchu, je pitná.

Voda, co splachuje silnici, je technická, ale ta, která stříká na lidi do vzduchu, je pitná.

FOTO: Novinky

Jak vysvětlil Novinkám Zdeněk Beránek, řidič jednoho z oranžových kropicích vozů, do jedné kropicí nádrže se vejde až pět kubíků vody, a tu spotřebuje do hodiny. Lidé v ulicích podle něj kropení vítají, setkává se jen s pozitivními reakcemi. „Já jezdím Pražský hrad a tam je to úžasné. Když vylezou Nerudovou ulicí nahoru, je to pro ně obrovské osvěžení,“ řekl Beránek s úsměvem.