„Na tragické bilanci se podílí i počasí, které máme už od dubna letní. Motorkáři tak svou sezónu zahájili dříve než v předchozích letech,“ uvedl ve čtvrtek vedoucí oddělení BESIP ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Zatímco nehod zaviněných motocyklisty přibylo podle policejní statistiky meziročně o 16,6 procenta, počet těch způsobených řidiči mopedů se zvedl dokonce o 68,8 procenta.

Apel na větší ohleduplnost

Velkou roli tedy hraje i nezkušenost těch, kteří na slabé stroje usedají a podceňují záludnosti silničního provozu. Hlavní příčiny však zůstávají stále stejné. Nepřiměřená rychlost, nesprávné předjíždění a nedání přednosti v jízdě.

Na neutěšenou bilanci reaguje BESIP kampaní, kterou na svých webových stránkách odstartoval právě ve čtvrtek.

Kampaň BESIPU je ke zhlédnutí zde.

„Dospěli jsme k závěru, že preventivních akcí, v nichž jsme se zaměřili na motorkáře, kteří jsou nejohroženějšími účastníky silničního provozu, už bylo dost. Nynější kampaň proto naopak zaměřujeme na řidiče automobilů,“ informoval Neřold.

Kampaň BESIP

Kampaň BESIP

FOTO: ibesip.cz

BESIP se v kampani bude snažit působit na řidiče aut, aby více dbali o dodržení bezpečné vzdálenosti mezi svým vozem a motorkou a při odbočování či přejíždění do jiného pruhu se důkladně přesvědčili, jestli je právě nepředjíždí motorkář, jehož v tzv. mrtvém úhlu zrcátka není vidět.

Kampaň BESIP

Kampaň BESIP

FOTO: ibesip.cz

Nejpodstatnější ale je, aby motorkáři a automobilisté byli k sobě vzájemně ohleduplní a nechovali se k sobě jako nepřátelé. Tím spíše, že pravděpodobnost úmrtí při nehodě je pro českého motorkáře mnohonásobně větší než pro osádku automobilu.

„Velkou zkouškou vzájemné tolerance bude dosud největší sraz milovníků značky Harley-Davidson, kdy Prahu 5. a 6. července zaplaví až 60 tisíc těchto motorek,“ konstatoval Neřold.