První zastávkou Babišova kabinetu v kraji byla časně ráno železniční stanice v Teplicích, kde ho přivítali představitelé kraje v čele s hejtmanem Oldřichem Bubeníčkem (KSČM). Tomáš Drmola ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) pak premiéra seznámil s plány na rozsáhlou renovaci historické budovy z poloviny 19. století, která je na první pohled zanedbaná.

Většina vnitřních prostor je technicky zastaralá a dlouhodobě nevyužívaná. Novorománská stavba, která svého času bývala skvostem monarchie, dělá nyní lázeňskému městu spíše ostudu. Babišovi se odhadované náklady na rekonstrukci budovy ve výši 200 miliónů korun příliš nezamlouvaly, zapochyboval také nad budoucím využitím všech zrenovovaných prostor.

Spor o obnovu lokálky

Na peroně pak přišla řeč na případnou obnovu trati z Lovosic do Teplic přes České středohoří, kterou v roce 2013 zničil sesuv půdy u tehdy rozestavěné dálnice D8. Dvousetmetrový úsek železnice se posunul zhruba o 40 metrů. Od té doby jezdí v úseku náhradní autobusová doprava, kraj má na trati stále objednané spoje.

Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) si v Teplicích prohlédl budovu železniční stanice a seznámil s plány na její rekonstrukci. Vlevo ministryně financí Alena Schillerová

Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) si v Teplicích prohlédl budovu železniční stanice a seznámil s plány na její rekonstrukci. Vlevo ministryně financí Alena Schillerová

FOTO: Karel Otcovský, Právo

„Je to trať, která byla z těch regionálních nejvíc frekventovaná. Jsem ochoten se bavit o trati, kde v uvozovkách nikdo nejezdil. Ale tohle byla trať, která byla využívaná. A nejen o sobotách, nedělích a svátcích turisty, i v týdnu tam lidé jezdili,” řekl před časem hejtman Bubeníček.

Ministerstvo dopravy v dubnu uvedlo, že s opravami této tratě nepočítá. Podle projektové dokumentace, kterou nechala zpracovat SŽDC, by oprava úseku s výstavbou mostu vyšla na 800 miliónů korun. Původně ministerstvo dopravy počítalo s podstatně nižší částkou.

I vyčíslení obnovy kraj zarazilo. „Když jednou někdo orientačně spočítal 250 miliónů, nemůže za pět let spočítat orientačně 800 miliónů, když se dívá na stejnou věc," doplnil Bubeníček. Dalšími dopravními tématy, kterými se budou politici zabývat, je například stavba jezu na Labi.

Premiér v demisi Andrej Babiš (vlevo) s ministrem dopravy Danem Ťokem (oba ANO) a ústeckým hejtmanem Oldřichem Bubeníčkem (KSČM)

Premiér v demisi Andrej Babiš (vlevo) s ministrem dopravy Danem Ťokem (oba ANO) a ústeckým hejtmanem Oldřichem Bubeníčkem (KSČM)

FOTO: Karel Otcovský, Právo

Členové kabinetu budou s krajskými radními jednat o sociální situaci a sociálním bydlení. „Následně vláda navštíví kontaktní pracoviště Úřadu práce ČR v Ústí nad Labem a následně i sociálně vyloučené lokality v Předlicích a Střekově, kde se podívá do objektů souvisejících s výplatou dávek na bydlení a podezřením na 'obchod s chudobou'," upřesnila program mluvčí vlády Barbora Peterová a doplnila, že premiér zamíří rovněž na ústeckou univerzitu nebo do ústecké nemocnice.