Hlavní obsah

Permanentní kampaň ANO? Asi mají pocit, že jim ujíždí vlak

Permanentní kampaň, kterou hnutí ANO vede skrze inzeráty v tisku půl roku po sněmovních volbách, má především uklidnit voliče. Kdyby byl vítěz voleb schopen sestavit funkční vládu, která by měla důvěru Sněmovny, do ničeho podobného by se patrně nepouštěl, míní politolog Cevro institutu Ladislav Mrklas.

Foto: Milan Malíček, Právo

Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO)

Článek

„Asi mají trošku pocit, že jim začíná ujíždět vlak, tak se to snaží dohonit tím, že komunikují napřímo,” popsal motivace kampaně, která má voliče uklidnit a ujistit je, že sliby, s nimiž šlo ANO do voleb, se blíží svému naplnění.

Na takovouto propagaci v mezidobí voleb se nevztahují žádná omezení. Komunální volby, které se uskuteční na podzim, navíc nemají - na rozdíl od ostatních volebních klání - stanoveny finanční limity, takže lze utrácet za propagaci i v rámci předvolební kampaně. To platí i pro volby na pražský magistrát. [celá zpráva]

„Andrej Babiš má na rozdíl od ostatních stran peníze, tak je využívá,” glosoval Mrklas. „Buďme rádi, že to nedělá za státní peníze, že to není vládní kampaň,” dodal.

Za kampaň by se daly považovat i výjezdy, které kabinet v demisi pořádá do krajů. Na nich se nešetří sliby miliardových investic, jako tomu bylo naposledy v Brně. [celá zpráva]

Foto: Miroslav Homola, Právo

Předseda TJ Favorit Brno Pavel Havránek předvedl primátorovi Petru Vokřálovi (zleva), premiérovi Andreji Babišovi, ministryni financí Aleně Schillerové a hejtmanovi Bohumilu Šimkovi špičkové stíhací kolo. Nesvezl se nikdo. Kolo nemá brzdy.

Podle politologa je to z hlediska propagace velmi účinný nástroj. „Kam přijedou, tam slíbí několik miliard a spoustu projektů,” popsal strategii krajských výjezdů, které si v minulém volebním období oblíbil i prezident Miloš Zeman.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám