Článek
„Asi mají trošku pocit, že jim začíná ujíždět vlak, tak se to snaží dohonit tím, že komunikují napřímo,” popsal motivace kampaně, která má voliče uklidnit a ujistit je, že sliby, s nimiž šlo ANO do voleb, se blíží svému naplnění.
Na takovouto propagaci v mezidobí voleb se nevztahují žádná omezení. Komunální volby, které se uskuteční na podzim, navíc nemají - na rozdíl od ostatních volebních klání - stanoveny finanční limity, takže lze utrácet za propagaci i v rámci předvolební kampaně. To platí i pro volby na pražský magistrát. [celá zpráva]
„Andrej Babiš má na rozdíl od ostatních stran peníze, tak je využívá,” glosoval Mrklas. „Buďme rádi, že to nedělá za státní peníze, že to není vládní kampaň,” dodal.
Za kampaň by se daly považovat i výjezdy, které kabinet v demisi pořádá do krajů. Na nich se nešetří sliby miliardových investic, jako tomu bylo naposledy v Brně. [celá zpráva]
Podle politologa je to z hlediska propagace velmi účinný nástroj. „Kam přijedou, tam slíbí několik miliard a spoustu projektů,” popsal strategii krajských výjezdů, které si v minulém volebním období oblíbil i prezident Miloš Zeman.