Vedení města se zvolenou variantou zákazu postavilo proti stanovisku ministerstva dopravy a dalších státních institucí, které požadovaly zachování průjezdu pro nákladní dopravu mezi Spořilovem a Běchovicemi.

Tohoto kroku se obávaly především obce z okolí hlavního města, které očekávají, že se budou potýkat s nárůstem kamiónové dopravy. Nákladní vozidla by totiž kvůli absenci okruhu musela mezi D1D11 projíždět přes středočeské obce.

„Po dvacetiminutovém rozhovoru jsme došli k tomu, že rada jednomyslně podpořila variantu tři, tedy tu nejtvrdší,” uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Magistrátní odbor dostal za úkol připravit prováděcí projekt opatření. V případě jeho schválení silničním správním úřadem nebudou moci kamióny na kterémkoliv místě Pražského okruhu sjet na území hlavního města.

Řidičům kamiónů se zároveň uzavře klíčový průjezd mezi D1 a Běchovicemi, kde současná provizorní trasa křižuje obytnou zástavbu. Na kamiónovou dopravu si dlouhodobě stěžují zejména obyvatelé Spořilova.

Praha se k tomuto kroku rozhodla v reakci na skutečnost, že dostavba Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Běchovicemi byla vyškrtnuta ze seznamu projektů, které měly získat ve zrychleném řízení stanovisko EIA, tedy posouzení vlivu staveb na životní prostředí.

Dopravci očekávají kolaps

Se zákazem vjezdu nesouhlasí sdružení dopravců Česmad Bohemia, podle jehož zástupců hrozí kolaps a problémy se zásobováním některých firem.

„Praha se svým zákazem chce vozit po zádech Středočechů. Toto rozhodnutí nelze akceptovat ani jako vyděračské divadlo a možná bude nejlepší, když zákaz skutečně bude uveden do života a skončí kolapsem, jaký naše silnice nepamatují,” uvedl v reakci generální tajemník sdružení Vojtěch Hromíř.