„Míříme na deset procent,” řekl Bartoš. Připomněl páteční volební model společnosti STEM, který straně přisoudil 5,5 procenta hlasů a zisk osmi poslaneckých křesel. [celá zpráva]

„Všechny internetové deníky to měly na titulních stránkách, že jsme relevantní síla v politice,” řekl. Před čtyřmi lety získali piráti ve sněmovních volbách 2,66 procenta hlasů.

Bartoš uvedl, že strana dokončuje svůj program a v dubnu by měla schválit jeho konečnou podobu. Program bude mít 15 kapitol rozdělených podle zaměření jednotlivých ministerstev a každou kapitolu chtějí piráti zpracovat na rozsah jedné strany, protože větší obsah by voliče nezaujal.

Transparentní stát a ochrana soukromí

Celým programem se mají prolínat základní hodnoty pirátů, jako je svoboda a transparentnost. Piráti tak chtějí usilovat o elektronickou státní správu, omezení byrokracie nebo o vytvoření znalostní ekonomiky založené na vědě a výzkumu.

Dlouhodobě je cílem strany prosazování základního práva člověka na svobodné šíření přijaté informace a striktní ochranu soukromí. Dál prosazuje přímou demokracii, transparentní stát, odstranění informačních monopolů, regulaci lobbingu, legalizaci konopí či omezení pravomocí exekutorů.

Kampaň bez úvěrů

Kampaň chtějí piráti spustit v květnu a program během ní představovat postupně po jednotlivých tematických kapitolách. Bartoš zdůraznil, že si piráti nebudou kvůli kampani brát žádné půjčky.

Šéf pirátů v sobotu také oznámil, že mediálním stratégem kampaně bude Jakub Horák, který se v minulosti podílel například na policejní náborové kampani Pomáhat a chránit. Už dříve strana rozhodla, že jejím volebním manažerem bude Štěpán Štrébl s praxí z poradenské firmy PricewaterhouseCoopers.

Celostátním volebním lídrem pirátů bude Bartoš, který bude kandidovat ve Středočeském kraji. Ostatní lídry krajských kandidátek by měla strana představit v sobotu odpoledne.