"Stavební úřad si vyžádal doložení některých informací týkajících se vlastnických vztahů a také některé technické informace," řekl Dolínek.

KOMENTÁŘE DNE:

Zeman versus ne-Zeman - Předvolební prezidentské klání předjímá Jiří Pehe. Čtěte zde>>

Problém je podle něj s výkupem pozemků kolem Písnice a Thomayerovy nemocnice, které vlastní sedm majitelů. "Dohoda s těmito majiteli se zatím nepodařila. Desítky pozemků už ale máme vyřešeny," doplnil náměstek.

Pro vybudování metra D je nutný výkup asi 800 pozemků. Nedávno sesazený ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš loni řekl, že výkupy jsou "jednou z Achillových pat" stavby metra D. Před rokem odhadoval, že město všechny potřebné pozemky získá do letošního září.

FOTO: ti, Právo

Trasa metra D povede z Náměstí Míru do Písnice. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na Náměstí Míru.

Dohromady jde o deset nových stanic. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Loni otevřené nové stanice metra A do Motola stály zhruba 20 miliard korun.

Dokumentaci pro trasu by měl za 440 miliónů korun vypracovat Metroprojekt. [celá zpráva]