Insolvenční správce firmy Mirko Mollen povolil odvoz nafty v polovině února, ne však proto, že by uznal, že je česká, ale proto, že potřeboval uvolnit sklad, který chce jinak využít. Stále si nechal možnost si naftu soudně nárokovat. Termín dal do konce dubna, tedy něco málo přes dva měsíce, ač předtím sám konstatoval, že odvoz by zabral půl roku až osm měsíců.

KOMENTÁŘ DNE:
KOMENTÁŘ: Jak mluvit k lidu? Když se blíží volby, elity si vzpomenou, že potřebují občany. Jak s nimi hovoří, rozebírá Matěj Široký. >> Čtěte zde.
Očima Saši Mitrofanova: Zbývá jen najít vyhovující volební lístek
Krize demokracie? Ale kdež - O moci zastupitelské vlády lidu píše Alexander Tomský. Čtěte zde >> 

Teď se podle ČT ukázalo, že železniční vlečka, která do skladu vede, je rozbitá tak, že po ní vlaky vůbec nemohou jezdit. Jde asi o dva kilometry tratě. Vlečku bude potřeba opravit.

Česko má v Bavorsku uskladněno desítky miliónů litrů nafty za zhruba miliardu korun. Zásoba by v případě nouze pokryla potřeby ČR na dva dny.

V úvahu přichází ještě doprava v cisternách po silnici, ovšem není jasné, jestli fungují zařízení k vyskladnění autocisteren, která ve skladu jsou. Nikdy totiž nebyla v provozu.