Nakupování v e-shopech je čím dál více oblíbené, a to především v předvánočním čase. Internetoví obchodníci mají ale rok od roku více práce, a proto se jejich režim před Vánoci podstatně mění. „Před Vánocemi máme nárůst objednávek zhruba trojnásobný. To znamená, že jsme museli nabrat i trojnásobek lidí. Nyní tu máme přibližně 1000 zaměstnanců. Fungujeme 24 hodin 7 dní v týdnu,“ řekl generální ředitel Mall.cz Vít Endler.

Podobně to vypadá i v dalších skladech internetových obchodů. Navyšují kapacity zaměstnanců, prodlužují pracovní dobu a zboží se snaží dodat s garancí alespoň do 21. prosince. „Pokud se bavíme o pobočkách, které naši zákazníci velice rádi využívají, tak je možné objednávat ještě v pondělí a v úterý před Vánocemi. V naší centrále v Holešovicích mohou zákazníci objednávat ještě 23. prosince, pouze ale jen zboží, které je na této centrále,“ uvedl ředitel logistiky Alza.cz Rudolf Žůrek.

Proces nachystání balíku pro zákazníka se nazývá pikování. Ve skladech internetového obchodu Alza.cz se provádí převážně ručně. Pro menší věci se používá také automatický zakladač.

Předvánoční shon pociťují také přepravní společnosti. „Přibližně 30 % našich zásilek je z e-shopů pro soukromé osoby. Teď před Vánoci to stouplo na 50 %. Připravujeme se na to celý rok,“ popsal Žůrek.