Dálnice by měla být opět normálně průjezdná od 10:00. Výraznější dopravní komplikace zatím nejsou hlášeny, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

První uzavírka začala ve směru na Prahu ve 20:00, místo plánované půlhodiny trvala necelých 20 minut. V úseku se vytvořila kolona, která se začala před 20:30 postupně rozjíždět. "Předpokládáme, že se auta zcela rozjedou během šesti osmi minut," uvedl Rýdl.

Uzavírku se podařilo zkrátit

"Původní předpoklad byl, že budeme uzavírat celou dálnici, ale podařilo se to technologicky nastavit tak, že vždy zastavujeme jenom jeden směr," uvedl Rýdl. Ve směru na Prahu tak má být dálnice dále uzavřena od 21:15, 22:15, 23:15 a 0:15, v opačném směru od 01:30, 02:45, 03:45, 04:45 a 05:45.

První uzavírka byla kratší, než se počítalo, a je tak možné, že se plánované časy ještě změní. "Je předpoklad, že pokud by to šlo takhle dál, tak bychom byli v tom harmonogramu ještě rychlejší," uvedl Rýdl.

Menší kolony se v úseku tvořily už v podvečer. "Byly tam pomalu jedoucí kolony a zdržení kolem deseti minut. V největším návalu kolony měřily kolem dvou kilometrů," řekl mluvčí.

Objízdné trasy nejsou stanoveny, auta musejí vždy počkat na konec uzavírky a poté bude provoz obnoven. Ve směru na Brno se doprava od 33. kilometru svádí do jednoho pruhu a následně ji zastavují policisté. Řidiči musejí na místě počkat na dokončení montáže. Podobné je to v opačném směru na Prahu.

Třicetiminutové přerušení provozu potřebují dělníci na převezení hotových betonových nosníků na místo stavby. Poté policie provoz uvolní a silničáři si připraví k převozu další z nosníků nového nadjezdu. Nahradí tak původní konstrukci, kterou silničáři odstranili na začátku léta.