Středeční prohlídka poškozeného vozu, který byl odtažen do hlavního města, neodhalila vyšší škodu, než bylo původně odhadovaných 150 miliónů korun.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Prohlídku společně provedli zástupci Českých drah, společnosti Alstom, která je výrobcem souprav a pojišťovny. Alstom nyní vypracuje drahám kalkulaci opravy.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Prohlédněte si zdemolované pendolino zevnitř.

Zdroj: Právo

Komise jasně zjistila, že vozidlo (pendolino) bylo před nehodou v naprostém pořádku a že v žádném případě nemělo jakýkoli podíl na této mimořádné události, uvedl přednosta.

Správně zareagoval i strojvedoucí, který zatáhl za rychlobrzdu a poté utekl z řídící kabiny. Náraz, při kterém do vozu vlétly dvě tunu vážící palety plechových desek, zdevastoval jak kabinu strojvedoucího, tak i prostor za ní včetně šesti řad sedadel.

Díky zpomalení vlak nevykolejil

Snížení rychlosti ze 160 na 142 kilometrů přispělo k tomu, že vozidlo nevykolejilo, což by vedlo k vyššímu počtu obětí i rozsahu poškození vozu.

Alstom nyní musí zjistit od svých dodavatelů, zdali a za jakých podmínek budou schopni dodat komponenty pro opětovnou výrobu kastle vagonu.

Pokud nebude oprava ekonomicky výhodná, zvažují České dráhy i jinou variantu, jako je například nákup podobného vozidla, která na italských železnicích v současnosti stále jezdí.

Prioritou je ale oprava, a to co nejrychlejší, aby se celá souprava mohla vrátit zpět do provozu.

Nehodu ve Studénce nepřežili tři lidé, skoro 20 jich bylo zraněno. Soud v pátek poslal do vazby polského řidiče kamiónu, který vjel na přejezd, přestože už svítila červená světla. Padesátiletému muži hrozí za obecné ohrožení z nedbalosti tři až deset let vězení. [celá zpráva]