"Zájem o kupóny je enormní," řekla primátorka Krnáčová. Mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl potvrdil, že se kupónů od úterý prodaly stovky. Další druhy budou k dispozici do začátku března. Podnik je nechává dotisknout.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Rada města minulý týden schválila, že všechny skupiny cestujících si budou nově moci libovolně vybrat mezi kupóny a kartou opencard. Změna se týká především cestujících ve věku od 27 do 64 let, kteří dosud, když si zvolili kupón, tak se jim jízdné výrazně prodražilo. To už teď neplatí.

Co bude s opencard, nikdo neví

Částečný návrat k papírovým kupónům zvolili politici kvůli problémům, které mají se smlouvami k projektu Opencard. S vlastníkem práv k opencard, firmou eMoneyServices (EMS), Praha dál vyjednává.

Podle primátorky chce město firmě zaplatit dluhy za provoz systému a vyjednat bezproblémové fungování opencard. Na otázku, co s kartou za minimálně 1,35 miliardy korun bude dál, a zda chce město v projektu pokračovat, zatím nikdo z politiků neodpověděl.

Přerušení platnosti již nebude možné

Pro dospělé cestující dosud papírové kupóny sloužily jen jako dražší náhrada opencard. Pro studenty se nic nemění, už před změnou si mohli vybrat mezi kupónem, opencard a kartou ISIC.

Změna nastane pro cestující, kteří mají jízdné zdarma, tedy pro děti od šesti do 15 let a seniory nad 65 let. Ti původně museli k prokazování věku používat výhradně opencard. Nejpozději od začátku března si ale budou moci zvolit papírovou průkazku.

Novinkou bude to, že si cestující nebudou moci přerušit planost ročních kupónů. Papírové kupóny to totiž neumožňují, Praha proto tuto možnost zruší i u opencard.