„Ano, společnost eMoneyGroup bude nadále zajišťovat chod systému Opencard bez smluvního zajištění, ale věříme v gentlemanskou dohodu učiněnou s hlavním městem Prahou,“ řekl Martin Opatrný z EMS.

„Já si myslím, že lidé mohou zatím klidně jezdit tak, jak jezdí doteď, nic se nemění,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Původně tvrdila, že by alternativní řešení, slibované před volbami, mohlo být představeno do Vánoc. Po úvodním jednání s EMS ale řekla, že bylo oťukávací, obě strany se sejdou opět 8. ledna.

„Praha uvažuje o všech možných variantách. Je potřeba je přehodnotit, zejména s odborníky, a pak vyhodnotit i finančně. Jsou některé právní nároky EMS, které je nutné brát v potaz. Je to komplexní rozhodování, které nemůžeme učinit za dva dny. Bylo by to nerozumné,“ popsala Krnáčová. Podle ní zatím nehrozí, že by Praze došly licence.

Karta by si na sebe mohla vydělat

EMS městu nabízí komercionalizaci Opencard, aby nemuselo provoz systému, který stál už přes 1,3 miliardy korun, nadále platit z městského rozpočtu. „Domnívám se, že opencard si na sebe může vydělat sama, dokazují to příklady ze zahraničí,“ uvedl Opatrný.

Se stejnou myšlenkou se EMS obrátilo na minulé vedení města s TOP 09 v čele, nepochodilo však. Předpokládal se vstup strategického partnera, EMS by pak chtěla Praze prodat práva, která jí zatím chybějí.

O Opencard se silně zajímali piráti, tvrdili, že musí jít o naprosto otevřený systém. Jejich zastupitelé mají být podle Krnáčové v komisi odborníků, která bude posuzovat možnosti.