Jak mluvčí doplnila, letouny by nad Severním mořem musely za letu tankovat palivo. Pro tento proces jsou však stanovena pravidla, například dobrá viditelnost. To současné počasí nad Severním mořem nesplňuje, upřesnila mluvčí.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Přesun kontingentu na ostrov začal již počátkem října, samotná mise skončí 3. prosince. Původně měli Češi nad Islandem hlídkovat pět týdnů, kvůli narůstající aktivitě ruského letectva nicméně Aliance požádala, aby misi prodloužili.

Kvůli náročným klimatickým podmínkám na Islandu absolvovali čáslavští piloti mimo jiné i výcvik zaměřeným na přežití v zimních podmínkách a postupy při katapultáži s dopadem na vodní hladinu. Jejich výstroj doplní neopren stejně jako při minulé hlídkové misi v Litvě.

„Na úkol v místě určení jsme připraveni. V porovnání s Air Policingem v Pobaltí se pro nás nic nemění, kromě větší vzdálenosti od mateřské základny a možná nepříznivějších klimatických podmínek,“ okomentoval misi zástupce velitele zástupce velitele čáslavské letecké základy plukovník Martin Nezbeda, který bude příští dva měsíce kontingentu velet.