Mezi Loktem a Hořicemi (66. až 75. kilometr) byl zrekonstruovaný pravý pás ve směru na Brno zprovozněn v neděli 3. srpna. Od počátku jeho modernizace až do nedělního dopoledne zde byl pravý pás ve směru na Brno zcela uzavřen a v tom levém probíhal obousměrný provoz. Ten je teď postupně převáděn do pravého pásu.

Přesun svodidel až do 8. srpna

V pondělí odpoledne do něj stavbaři za pomoci jeřábů začali z levého pásu přesouvat provizorní svodidla. Jak ale informoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl, zatím lze tímto úsekem projíždět jen v jednom jízdním pruhu v obou směrech.

„Po dokončení přesunu svodidel bude od 8. srpna odpoledne doprava mezi Loktem a Hořicemi probíhat v režimu dva plus jeden jízdní pruh na pravé části dálnice, zatímco na levé se rozeběhnou práce na její modernizaci,“ upřesnil Rýdl.

Takový režim už od 31. července panuje na úseku Šternov–Psáře (41. až 49. kilometr), jehož modernizace postupuje nejrychleji. Od 11. srpna pak už řidiči budou po nové vozovce v pravém pásu jezdit i mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou (104. až 112. km). Také tam se práce přesunou do levé poloviny dálnice.

Firmě OHL ŽS hrozí obří pokuta

Naopak úsek Lhotka–Velká Bíteš (153. až 162. km) nabral již více než 220denní zpoždění. Přitom za každý den, o který se dokončení zpozdí, má jeho zhotovitel, firma OHL ŽS, zaplatit pokutu jeden milión korun. Zhotovitel ovšem penále odmítá uznat. Tvrdí, že úsek mu byl k modernizaci předán s podložím v mnohem horším stavu, než se čekalo.

„Jednáním s OHL ŽS se snažíme dospět ke shodě o míře zavinění. Pokud se to do 15. září nepodaří, předáme věc rozhodčímu soudu, který o pokutě definitivně rozhodne,“ sdělil novinářům ministr dopravy Antonín Prachař (hnutí ANO).