Hlavní obsah

Nekašleme na Evropu, vyvrátil Kalousek internetovou mystifikaci

Novinky, Václav Lang

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

TOP 09 zahájila ve čtvrtek na pražském Petříně ostrou fázi kampaně pro volby do Evropského parlamentu. Akce se nesla pod heslem Nekašleme na Evropu, čímž strana vyvrátila svou antikampaň z posledních hodin, v níž akcentovala český odpor vůči EU. Volby do europarlamentu budou 23. a 24. května.

Foto: Petr Horník, Právo

Místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek

Článek

První místopředseda strany Miroslav Kalousek oznámil hodinu po poledni, že z internetových stránek TOP 09 právě zmizely bannery pro antikampaň Kašleme na Evropu, kterou strana chtěla upozornit na odpor řady Čechů vůči Evropské unii.

„Dali jsme to tam úmyslně proto, abychom odlehčenou formou upozornili na ty nejprimitivnější a nejhloupější argumenty proti Evropské unii,“ vysvětlil Kalousek.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

TOP 09 zdůrazňuje, že Evropu je potřeba vnímat jako subjekt, jehož jsme součástí. „Nekašleme na Evropu, protože Evropa jsme my,“ řekl první místopředseda strany.

Kalousek proti komunistům

Kalousek se ohradil také proti vládní koalici, která se ve středu rozhodla pro zvýšení spolupráce s Čínou. To je ale podle TOP 09 v rozporu s politikou ochrany lidských práv. Upozornil také, že tři strany, které v současnosti dominují předvolebním průzkumům, „mají v čele svých kandidátek buď současného komunistu, nebo bývalého komunistu“.

Kampaň chce strana opřít o priority, jakými jsou ochrana společného evropského trhu, jednoduchá legislativa, ochrana životního prostředí a lidských práv. Lídrem kandidátky je ekonom a matematik Luděk Niedermayer, z druhé pozice kandiduje poslanec Jiří Pospíšil (dříve ODS), z třetí poslanec TOP 09 Stanislav Polčák.

Niedermayer na tiskové konferenci upozornil, že Evropu je třeba vnímat jako důležitý projekt stability, jelikož prosperita České republiky stojí na fungování Evropy. „Otevřenost evropského trhu je alfou a omegou naší prosperity,“ podotknul.

Na kampaň strana vyčlenila 10 miliónů korun, zaměřit se chce především na elektronická média a na setkávání s občany.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám