Ten rovněž zopakoval, že pozemky u brněnského letiště – Brno Airport Logistic Park (BALP), které developerovi nabídl Jihomoravský kraj, společnost již před dvěma lety odmítla.

Pozemek u letiště je podle Budaře pro Amazon nevhodný, místo, které lze využít, je příliš malé.

Středem vede plynovod

"Aktuální územní plán nepovoluje na velké části pozemku stavbu logistických hal, protože ta je určena pro dopravu," sdělil. Odhadem jde zhruba o třetinu plochy. Severovýchodní cíp je určen budoucí vysokorychlostní trati do Přerova.

Středem pozemku od severu k jihu vede také vysokotlaký plynovod. Podle CTP tak lze využít pro stavbu hal nejvýše 75 000 metrů čtverečních, zatímco Amazon plánuje halu o velikosti 95 000 metrů čtverečních. "Tato lokalita je proto pro investici Amazonu nevhodná jak prostorově, tak časově," sdělil Budař.

Hejtman Michal Hašek (ČSSD) však vyjádření CTP považuje za účelové vyjádření developera.

Tvrdí, že neví o tom, že by pozemky u letiště někdo Amazonu nabízel. Budař v dopise Onderkovi naopak uvádí, že když si Amazon vybíral nejvhodnější místo pro sklad, bylo mu prezentováno i toto místo.

Podle Budaře se o projekt BALP (pozemky u letiště) zajímalo i několik dalších developerů, ale nevyhovoval jim.

Projekt BALP už vznikl téměř před deseti lety, v roce 2007 pro něj bylo vydané stavební povolení. Ovšem zatím pouze byla k hranici pozemku přivedena elektrická přípojka.

Amazon v Brně
Brněnské zastupitelstvo bude znovu hlasovat o prodeji pozemků CTP 15. dubna. Již třikrát jej neschválilo. Postupně se podařilo vyřešit zainteresovanost developera na sjezdu z dálnice D1, nyní je pro koaliční ODS překážkou územní plán. Ten zatím nedovoluje stavět v lokalitě logistické sklady. Proces jeho aktualizace by měl být dokončen hlasováním květnového zastupitelstva.