„Popletení paliva není likvidní událost. Patří mezi výluky z pojištění,“ potvrdil Tomáš Zavoral z České pojišťovny.

„Toto pochybení nebývá hrazeno ani ze základních asistenčních služeb,“ uvedla Dagmar Koutská z Allianz.

Placení dražší pojistky nepomůže

„Povinné ručení ani havarijní pojištění se na takové případy nevztahuje,“ sdělil rovněž Milan Káňa z Kooperativy.

Pojišťovny Právu potvrdily, že záměna paliva se každoročně stane stovkám řidičů.

I když si platíte dražší pojistku, tak pojišťovny uhradí jen odtah do smluvního servisu. „Se záměnou či zamrznutím paliva mohou klientům pomoci rozšířené asistenční služby povinného ručení,“ dodal Jiří Cívka z Generali.

Šetření peněz může zničit motor vozů

Podle něho si ale motor zničí někteří řidiči snahou až příliš šetřit, aniž je na to jejich vůz přizpůsoben.

„Vysoké ceny pohonných hmot vedou poslední dobou české řidiče k novému způsobu šetření. Do dieselových motorů tankují levnější, daňově zvýhodněnou, stoprocentní bionaftu. U některých vozů je jejich výrobci použití bionafty schváleno. Ovšem řidiči, jejichž vozy tuto úpravu nemají, tankují na vlastní riziko,“ zdůraznil Cívka.

Podle automechaniků při záměně paliva velmi záleží na tom, jak dlouho a v jakém poměru se správnými zbytky z nádrže byl motor opačnému palivu vystavován.