LLJ začalo čerpat evropské peníze v roce 2007. Nejprve investovalo do zařízení bezpečnostní povahy, poté vybavilo novou technikou záchranný systém a nyní pořídilo techniku a technologie nutné pro letištní provoz.

„Jedná se o techniku na obsluhu a odbavení letadel a techniku na údržbu dráhy, hlavně zimní,“ vysvětlil generální ředitel ostravského letiště Pavel Schneider a doplnil, že výběrovým řízením se podařilo snížit investici na pořízení techniky oproti předpokladům o 45 miliónů korun. Evropská dotace činila přibližně 250 miliónů korun.

Nové stroje na ostravském letišti v Mošnově.

Nové stroje na ostravském letišti v Mošnově.

FOTO: Pavel Karban, Právo

Vedení LLJ věří, že s moderním vybavením se zkrátí doba a zvýší bezpečnost při odbavování letadel. „Což jsou kritéria, na které se dívají dopravci při rozhodování o otevření nových linek. Zejména nízkonákladové společnosti mají časy na odbavení letadel velmi krátké, takže i díky tomuto projektu se letos konečně podařilo dostat do Ostravy tolik žádaný Ryanair,“ připomněl Schneider.

I když bylo pořízení některých zařízení poměrně nákladné, letišti se to vyplatí. „Nyní jsme schopni přijímat a odbavovat letadla veškerých velikostí,“ sdělil ředitel LLJ s tím, že velká část techniky už byla zastaralá nebo ji letiště postrádalo úplně. „Zastaralá technika byla hlavně kolem údržby dráhy, tam byly věci z roku 1968 a držely opravdu už jen silou vůle. Neměli jsme skoro žádné prostředky ani pro vybavení carga, museli jsme si je půjčovat a doplňovat. Neměli jsme tlačná a tažná zařízení pro všechny typy letadel,“ podotkl Schneider.