Hlavní obsah

Zaveďme mýtné i na silnicích 1., 2. a 3. třídy, zaznělo v jihočeské debatě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Drahé dálnice, dostavba D3, zavedení mýtného pro silnice nižších tříd, železniční koridory, prodej části ČSA či vodní koridor Dunaj-Odra-Labe, to byla hlavní témata středeční debaty v ČT. Politici se shodli na tom, že Česku chybí celková dopravní koncepce.

Foto: Vladimír Vácha, Právo

Dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí v době před otevřením úseku v červnu 2013

Článek

Jednička ANO Radka Maxová například upozornila, že jedním z důvodů vysokých cen dálnic je i hustá síť výjezdů. „Zatímco v Německu je jeden exit v průměru po devíti kilometrech, v ČR je to po 5,5 kilometrech,“ uvedla s tím, že ČR zbývá dostavět tisíc kilometrů dálnic.

Karel Pražák z Úsvitu přímé demokracie se vyslovil pro zavedení mýtného pro silnice 1., 2. a 3. třídy, lidovec Jan Bartošek vyzval k častějšímu vážení kamiónů a snahy tranzitní dopravu „vyhnat“ na silnice vyšší třídy.

Petr Braný (KSČM) se vyslovil pro nakoupení většího počtu vah, podle něj by se investice do budoucna zaplatila. Stanislav Kovář ze Strany zelených upozornil, že by se u kamiónů neměla kontrolovat jen váha, ale i hlučnost.

Výkup pozemků u D3

Debata se točila také například kolem dostavby D3. Hejtman Jiří Zimola (ČSSD) upozornil, že dostavba vázne kvůli výkupu pozemků, s čímž souhlasil úřadující předseda ODS a jednička občanských demokratů v Jihočeském kraji Martin Kuba.

„I kdybychom měli deset miliard, tak stavba nemůže začít, protože nejsou vykoupeny pozemky kolem města,“ prohlásil Kuba.

Zdeněk Bezecný (TOP 09) upozornil, že dostavba jihočeské dálnice není problémem peněz, protože by podle plánu měla být kofinancována z peněz Evropské unie, ale právě pozemků.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám