Uzavírka se obešla bez problémů, řekli mluvčí středočeské policie Pavel Truxa a Ivan Čásenský, který má na starosti stavební dozor pro ředitelství silnic a dálnic. Šlo o letošní poslední úplnou uzavírku kvůli modernizaci D1, předtím byla silnice o víkendu přes noc uzavřena třikrát.

Stavbařům se v noci podle Čásenského podařilo zvednout čtyři železobetonové nosníky, které budou sloužit jako základy nového mostu. Dva byly na místě a dva dovezly kamióny v noci. Jeden nosník mostu je dlouhý 34 metrů a soupravy, které jej převážely, dohromady vážily 120 až 130 tun.

Podle Čásenského se kolem 6:45 začalo jezdit v uzavřeném úseku jedním pruhem ve směru na Prahu i Brno a čekalo se na odmontování jeřábu. Podle Truxy byl provoz obnoven krátce po 7:00. „Situace na D1 je bez komplikací, v noci také nebyly problémy,” uvedl Truxa.

Zhotovitelé letos využili nočních víkendových uzavírek ze soboty na neděli už třikrát. Pokaždé to bylo kvůli bourání starých mostů přes D1. Zatím ani v jednom takovém případě omezení nezpůsobila podle ministerstva dopravy podstatnou dopravní komplikaci. O opravě dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru má stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.