Ze zadávací dokumentace k tendru vyplývá, že dodavatel zajistí papírové jízdní doklady, papírové průkazky, doklady o zaplacení přirážky, pokutové bloky a kazety do označovačů. Jízdenky musí obsahovat ochranné prvky proti padělání, stojí v textu zveřejněném na webu magistrátu.

Za tisk jízdenek podnik dříve platil desítky miliónů korun. Kontrakt mezi společností Neograph a DPP měla Neographu zprostředkovat firma Cokeville Asset Inc. se sídlem na Britských Panenských ostrovech. Za tuto službu odváděla Neograph firmě Cokeville 17 haléřů z každé jízdenky. Sám dodavatel přiznával, že výroba jízdenek byla předražená. Dopravní podnik se na konci roku 2011 s Neographem dohodl na ukončení smlouvy. V kauze padlo několik trestních oznámení.

Kontrakty byly často nevýhodné

Podnik se vyrovnává s řadou dalších sporných zakázek z minulosti. Loni pro pražský magistrát vypracoval advokát Václav Láska analýzu řady problematických smluv podniku. Prověrka podle Lásky ukázala velkou nevýhodnost kontraktů se škodou v řádu stamiliónů korun. Jde třeba o nákup tramvají a autobusů, prodej jízdenek ve vestibulech metra, SMS jízdenky a kontrakt na obrazovky v metru. Některé ze smluv už podnik vypověděl, u jiných se pokouší vyjednat změnu podmínek.

Dopravní podnik hlavního města Prahy je největší městskou firmou. Má přes 10 000 zaměstnanců a ročně přepraví asi miliardu cestujících. Loni se podle předběžné účetní uzávěrky propadl do ztráty 396 miliónů korun. O rok dříve podnik vykázal zisk 990 miliónů Kč.